7 tipp a hüvely egészségének megőrzéséért

Tanácsok a Hüvely egészségének, intim flórájának megőrzéséhezMi sem mutatja jobban a hüvely egészségének jelentőségét, mint ez a statisztika: a nők háromnegyede élete során többször is találkozik a gombás eredetű hüvelyfertőzés kellemetlen tüneteivel. Az egészséges hüvelyflóra nem csak a hétköznapokat teszi könnyebbé, de a szexuális életre is jelentős hatással van, sőt még a termékenységet is javíthatja. A következő 7 tipp életkortól függetlenül segít abban, hogy vaginád – és te magad is – boldog és egészséges maradjon!

1. Táplálkozz megfelelően!

Az egészséges táplálkozás nem csak a formás alak megőrzése miatt fontos, hanem azért is, hogy odalent minden rendben tudjon működni. Az agyad, a szíved vagy az izmaid számára hasznos ételek egyúttal a vagina számára is hasznosak. Gondoskodj arról, hogy elegendőt fogyasztasz jó zsírokból (egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírok), komplex szénhidrátokból, zöldségekből és gyümölcsökből. Emellett limitáld a feldolgozott élelmiszereket és a cukorbevitelt. Ha hajlamos vagy a gombás fertőzésekre, akkor érdemes rendszeresen élőflórás joghurtot fogyasztanod. Ezek jótékony baktériumokat tartalmaznak, így segítenek a hüvelyi pH-t és a bélflórát egészségesen tartani, illetve megelőzni a gombák elszaporodását.

2. Fontold meg az étrend-kiegészítők szedését!

Másik fontos dolog, amit a gombás fertőzések elkerülése érdekében tehetsz, az az étrend-kiegészítők használata. A Lactobacillus Acidophilus egy barátságos, igazán hasznos baktérium, ami az élőflórás joghurtokban is megtalálható, ám ha ilyesmit nem fogyasztasz elég gyakran, akkor étrend-kiegészítőkkel is hozzájuthatsz. A káros mikroorganizmusokkal szembeni védelmet tovább erősítheted például fokhagyma-kivonat, almaecet kapszula vagy magas dózisú C-vitamin szedésével.

3. Hagyd levegőzni intim részeidet is!

Hidd el, legintimebb tájékodnak is időnként “fel kell lélegeznie”. Aludj meztelenül, vagy a hálóing alá ne húzz bugyit. Napközben tartózkodj a szoros, nem megfelelően szellőző ruhadaraboktól, mint a műszálas, poliészterből és bőrből készült alsó- és felsőruhák. Nedves és meleg körülmények között ugyanis kiválóan szaporodnak a gombák és baktériumok. Válassz inkább pamut alsóneműt, mert ez az anyag jól szellőzik, felszívja a nedvességet, így a bőröd nem fülled be. Edzés és úszás után, amilyen gyorsan csak lehet, öltözz át száraz ruhába!

4. Ne vidd túlzásba a tisztálkodást!

A megfelelő intim higiénia nagyon fontos, de bizony könnyen át lehet esni a ló túloldalára. A túlzásba vitt intim tisztálkodás ugyanúgy káros lehet a hüvely természetes ökológiájára, mint annak teljes elhanyagolása. A rendszeres (közel mindennapi) zuhanyzással nincs gond, de a hüvelyöblítés (irrigálás) nem javasolt, mert felboríthatja a hüvelyi flóra természetes egyensúlyát, ami gombás fertőzés és bakteriális vaginózis kialakulásához vezethet. Bőven elég, ha illat- és színezékmentes szappannal alaposan megmosod a hüvelybemenetet és szeméremajkakat. Ügyelj arra, hogy a szappant vagy bármi mást belsőleg ne használd!

5. Erősíts odalent is!

Nem születhet intim egészségről szóló cikk anélkül, hogy ez az „edzésforma” ne kerülne szóba. A Kegel-gyakorlatok minden életkorban nagyszerűek a hüvely számára, de különösen hasznosak a terhességre történő felkészülés során, illetve a terhesség alatt és után. A Kegel-gyakorlatok megerősítik a medencefenék izmait, ami csökkenti az inkontinencia és a kismedencei süllyedés (pl. méhsüllyedés) kockázatát. A hüvelytorna tehát nem csak a szexuális gyönyört képes fokozni, de számos más fontos előnye is van!

6. Szőrteleníts okosan!

Igen, tény, hogy a gyantázás drága és fájdalommentesnek sem éppen nevezhető, de sokkal kíméletesebb a hüvely körüli bőr számára, mint a borotválás. Habár a borotválás a szőrtelenítés leggyorsabb és legkényelmesebb módjának tűnik, csak a felszíni szőrt távolítja el, ami 1-4 nap múlva újra megjelenik. A folyamatos, gyakori vágás miatt az érzékeny bőrűeknél irritáció alakulhat ki. A gyantázás során ezzel szemben a szőrt a szőrtüszővel együtt tépik ki, ezért a szőr lassabban nő vissza, valamint sűrűsége is csökken, gyengébb lesz, vékonyabban nő majd ki. A gyantázás azért is biztonságosabb, mert el tudod kerülni az olyan problémákat, mint a vágások, a sebek, a szőrbenövés és a pirosodás.

7. Válaszolj a hormonális változásokra!

Egy nő életében történnek olyan nagy változások – nevezetesen a szülés és a menopauza – amikor kellemetlen hüvelyszárazsággal, hüvelyfájdalommal kell megküzdenie. Szerencsére a megfelelő síkosító, illetve étrend-kiegészítők használatával a probléma orvosolható. Menopauza során a petefészek kevesebb ösztrogént termel, amitől csökken a hüvelyváladék termelése, és elvékonyodik a hüvely hámrétege. Ettől a szexuális együttlét fájdalmassá válhat, sőt pecsételő vérzés is jelentkezhet az aktus után. Ugyanez a helyzet szülés után is, különösképpen szoptatás alatt. Menopauza idején a fitoösztrogének (pl. szója-izoflavon) szedése, a barátcserje, a poloskavész, illetve hüvelyi ösztrogénkrém segíthet. Szülés után inkább a vény nélkül kapható síkosítók javasoltak, mert az ösztrogénkrémek és kiegészítők nem mindig biztonságosak szoptatás alatt. Természetesen minden esetben konzultálj orvosoddal, mielőtt bármit is elkezdenél használni!


TERMÉKAJÁNLÓ

Intim egészség csomag hölgyeknekIntim Egészség csomag hölgyeknek

Gyakran küzdesz felfázással, hüvelygombával, intim gyulladásokkal? Ezek a visszatérő fertőzések nem csak az önbizalomra, de a szexuális élet minőségére és a termékenységre is negatív hatással lehetnek Ez a termékcsomag speciálisan az intim egészség támogatására készült, hölgyeknek. A természet patikájának válogatása, jótékony baktériumokkal kiegészítve – 1 havi adag, kedvezményes áron!

TUDJ MEG RÓLA TÖBBET IDE KATTINTVA

 


 

 

Felhasznált irodalom:
sheknows.com/health-and-wellness/articles/1129778/how-to-keep-vagina-healthy
wholehealthchicago.com/2009/05/11/chasteberry/

Tetszett a cikk? Tudd meg elsőként, ha új bejegyzés kerül fel az oldalra! Állítsd be cikk-értesítőt magadnak itt.

Feliratkozom!

Hozzászólások