7 tipp a hüvely egészségének megőrzéséért

Tanácsok a Hüvely egészségének, intim flórájának megőrzéséhezMi sem mutatja jobban a hüvely egészségének jelentőségét, mint ez a statisztika: a nők háromnegyede élete során többször is találkozik a gombás eredetű hüvelyfertőzés kellemetlen tüneteivel. Az egészséges hüvelyflóra nem csak a hétköznapokat teszi könnyebbé, de a szexuális életre is jelentős hatással van, sőt még a termékenységet is javíthatja. A következő 7 tipp életkortól függetlenül segít abban, hogy vaginád – és te magad is – boldog és egészséges maradjon!

1. Táplálkozz megfelelően!

Az egészséges táplálkozás nem csak a formás alak megőrzése miatt fontos, hanem azért is, hogy odalent minden rendben tudjon működni. Az agyad, a szíved vagy az izmaid számára hasznos ételek egyúttal a vagina számára is hasznosak. Gondoskodj arról, hogy elegendőt fogyasztasz jó zsírokból (egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírok), komplex szénhidrátokból, zöldségekből és gyümölcsökből. Emellett limitáld a feldolgozott élelmiszereket és a cukorbevitelt. Ha hajlamos vagy a gombás fertőzésekre, akkor érdemes rendszeresen élőflórás joghurtot fogyasztanod. Ezek jótékony baktériumokat tartalmaznak, így segítenek a hüvelyi pH-t és a bélflórát egészségesen tartani, illetve megelőzni a gombák elszaporodását.

2. Fontold meg az étrend-kiegészítők szedését!

Másik fontos dolog, amit a gombás fertőzések elkerülése érdekében tehetsz, az az étrend-kiegészítők használata. A Lactobacillus Acidophilus egy barátságos, igazán hasznos baktérium, ami az élőflórás joghurtokban is megtalálható, ám ha ilyesmit nem fogyasztasz elég gyakran, akkor étrend-kiegészítőkkel is hozzájuthatsz. A káros mikroorganizmusokkal szembeni védelmet tovább erősítheted például fokhagyma-kivonat, almaecet kapszula vagy magas dózisú C-vitamin szedésével.

3. Hagyd levegőzni intim részeidet is!

Hidd el, legintimebb tájékodnak is időnként “fel kell lélegeznie”. Aludj meztelenül, vagy a hálóing alá ne húzz bugyit. Napközben tartózkodj a szoros, nem megfelelően szellőző ruhadaraboktól, mint a műszálas, poliészterből és bőrből készült alsó- és felsőruhák. Nedves és meleg körülmények között ugyanis kiválóan szaporodnak a gombák és baktériumok. Válassz inkább pamut alsóneműt, mert ez az anyag jól szellőzik, felszívja a nedvességet, így a bőröd nem fülled be. Edzés és úszás után, amilyen gyorsan csak lehet, öltözz át száraz ruhába!

4. Ne vidd túlzásba a tisztálkodást!

A megfelelő intim higiénia nagyon fontos, de bizony könnyen át lehet esni a ló túloldalára. A túlzásba vitt intim tisztálkodás ugyanúgy káros lehet a hüvely természetes ökológiájára, mint annak teljes elhanyagolása. A rendszeres (közel mindennapi) zuhanyzással nincs gond, de a hüvelyöblítés (irrigálás) nem javasolt, mert felboríthatja a hüvelyi flóra természetes egyensúlyát, ami gombás fertőzés és bakteriális vaginózis kialakulásához vezethet. Bőven elég, ha illat- és színezékmentes szappannal alaposan megmosod a hüvelybemenetet és szeméremajkakat. Ügyelj arra, hogy a szappant vagy bármi mást belsőleg ne használd!

5. Erősíts odalent is!

Nem születhet intim egészségről szóló cikk anélkül, hogy ez az „edzésforma” ne kerülne szóba. A Kegel-gyakorlatok minden életkorban nagyszerűek a hüvely számára, de különösen hasznosak a terhességre történő felkészülés során, illetve a terhesség alatt és után. A Kegel-gyakorlatok megerősítik a medencefenék izmait, ami csökkenti az inkontinencia és a kismedencei süllyedés (pl. méhsüllyedés) kockázatát. A hüvelytorna tehát nem csak a szexuális gyönyört képes fokozni, de számos más fontos előnye is van!

6. Szőrteleníts okosan!

Igen, tény, hogy a gyantázás drága és fájdalommentesnek sem éppen nevezhető, de sokkal kíméletesebb a hüvely körüli bőr számára, mint a borotválás. Habár a borotválás a szőrtelenítés leggyorsabb és legkényelmesebb módjának tűnik, csak a felszíni szőrt távolítja el, ami 1-4 nap múlva újra megjelenik. A folyamatos, gyakori vágás miatt az érzékeny bőrűeknél irritáció alakulhat ki. A gyantázás során ezzel szemben a szőrt a szőrtüszővel együtt tépik ki, ezért a szőr lassabban nő vissza, valamint sűrűsége is csökken, gyengébb lesz, vékonyabban nő majd ki. A gyantázás azért is biztonságosabb, mert el tudod kerülni az olyan problémákat, mint a vágások, a sebek, a szőrbenövés és a pirosodás.

7. Válaszolj a hormonális változásokra!

Egy nő életében történnek olyan nagy változások – nevezetesen a szülés és a menopauza – amikor kellemetlen hüvelyszárazsággal, hüvelyfájdalommal kell megküzdenie. Szerencsére a megfelelő síkosító, illetve étrend-kiegészítők használatával a probléma orvosolható. Menopauza során a petefészek kevesebb ösztrogént termel, amitől csökken a hüvelyváladék termelése, és elvékonyodik a hüvely hámrétege. Ettől a szexuális együttlét fájdalmassá válhat, sőt pecsételő vérzés is jelentkezhet az aktus után. Ugyanez a helyzet szülés után is, különösképpen szoptatás alatt. Menopauza idején a fitoösztrogének (pl. szója-izoflavon) szedése, a barátcserje, a poloskavész, illetve hüvelyi ösztrogénkrém segíthet. Szülés után inkább a vény nélkül kapható síkosítók javasoltak, mert az ösztrogénkrémek és kiegészítők nem mindig biztonságosak szoptatás alatt. Természetesen minden esetben konzultálj orvosoddal, mielőtt bármit is elkezdenél használni!


TERMÉKAJÁNLÓ

Felfázás, candida gomba - speciális termékcsomag az intim egészség támogatásáraIntim Egészség csomag hölgyeknek

Gyakran küzdesz felfázással, hüvelygombával, intim gyulladásokkal? Ezek a visszatérő fertőzések nem csak az önbizalomra, de a szexuális élet minőségére és a termékenységre is negatív hatással lehetnek Ez a termékcsomag speciálisan az intim egészség támogatására készült, hölgyeknek. A természet patikájának válogatása, jótékony baktériumokkal kiegészítve – 1 havi adag, kedvezményes áron!

TUDJ MEG RÓLA TÖBBET IDE KATTINTVA

 


 

 

Felhasznált irodalom:
sheknows.com/health-and-wellness/articles/1129778/how-to-keep-vagina-healthy
wholehealthchicago.com/2009/05/11/chasteberry/

Tetszett a cikk? Tudd meg elsőként, ha új bejegyzés kerül fel az oldalra! Állítsd be cikk-értesítőt magadnak itt.

Feliratkozom!

Hozzászólások