5 tipp, hogyan segítsd a hormonális egyensúlyodat nyáron

hormonális egyensúly helyreállítására ideális évszak a nyárHasználd ki a nyár erejét és segítsd tested harmóniáját, természetesen! Napsütés, friss gyümölcsök, nyugalom: minden adott ahhoz, hogy hormonális egyensúlyod természetes helyreállítására koncentrálhass. 5 tippet írtunk össze kifejezetten abból a célból, hogy a nyári időszak előnyeit a ciklusod rendezésére, peteérésed és női egyensúlyod támogatására ki tudd használni!

 

1. Lélegezz!

Annyira alapvető, hogy lélegzel, hogy eszedbe sem jut, a helyes légzés mennyi mindent befolyásol szervezetedben. A megfelelő anyagcsere, a kiegyensúlyozott vérnyomás és pulzusszám és érzelmi hangulatunk is nagyban függ a légzéstől. Naponta szánj néhány percet arra, hogy egy számodra kényelmes testhelyzetben (hanyatt fekve, törökülésben ülve) veszel néhány jó mély levegőt. A belégzésed legyen gyorsabb és mélyebb, a kilégzés lassú és hosszú. Ha feszültnek érzed magad, kifejezetten ajánlott tartanod néhány lélegzetvételnyi szünetet!

Nyári extra tipp: végezd el a gyakorlatot naplemente / napfelkelte idején, amikor kicsit enyhébb az idő, valahol a szabadban, szippantsd magadba a nyár illatát!

2. Töltsd fel magad D-vitaminnal!

A D-vitamin alacsony szintje mind a női, mind a férfi testben olyan zavarokat okozhat, amelyek közvetlenül a termékenységre is hatással vannak. Nők esetében a D-vitamin megfelelő szintje közvetlen hatással van a progeszteron-szintjére is, ezen keresztül pedig a menstruációs ciklus szabályosságára és a termékenységre is.

D-vitamin alapvetően napfény hatására keletkezik bőrünkben. A napvédő krémek használata sajnos akadályozza ezt a természetes folyamatot, ráadásul ezek a krémek rendszerint hormonrendszert is károsító parabéneket tartalmaznak. Ez nem azt jelenti, hogy menj fényvédelem nélkül a napra, de módjával tedd, és próbálj meg más módszereket is: 11:00-15:00 között lehetőleg ne menj napra, védd magad lenge ruházattal és kalappal, szervezeted pedig támogasd antioxidánsokkal a káros UV sugárzások hatásaival szemben.

Nyári extra tipp: bőröd épségének megóvására és D-vitamin szinted egyenletesen tartására használj shea vaj és D-vitamin tartalmú testápoló krémet.

3. Turmixra fel!

Friss gyümölcsök és zöldségek özöne vár, használd ki ezt az időszakot! A turmix az egyik legjobb módja annak, hogy gyorsan, sok és változatos gyümölccsel töltsd fel tested vitamin-és energiaraktárait. Rengeteg antioxidánst és a harmonikus ciklushoz elengedhetetlen tápanyagot tartalmaznak. Kezdj minden nyári napot egy kiadós turmixszal és hidd el, hamar érezni fogod magadon a változást! Igyekezz minél változatosabban elkészíteni, különböző gyümölcsök felhasználásával.

Ha kifejezetten ciklusod harmonizálása a cél, tegyél bele minden alkalommal egy szál sárgarépát. A sárgarépa tartalmaz egy különleges rostanyagot, amely segít szervezetedből felszívni a felesleges ösztrogént. Ez azért fontos, mert ciklus-és termékenységzavarokat is okozhat az ún. ösztrogéndominancia, amikor a két legfontosabb női hormon, az ösztrogén és progeszteron természetes egyensúlya felborul az ösztrogén javára.

Nyári extra tipp: tarts legalább hetente 1 zöldségturmix napot is! Ha az édesebb ízeket kedveled, akkor tegyél bele céklát, vagy egy fél banánt (ez pl. spenóttal nagyon jó párosítás!). Kiegészítheted a kúrádat a különleges zöldség-gyümölcs-gyógynövény mixet is tartalmazó ProCreation női termékenységtámogató kapszulával.

4. Lazíts!

Nyáron mindenkit utolér a lazítás, pihenés, édes “semmittevés” iránti vágy. Ne állj ellen ennek! Ha teheted, szabadságod alatt is iktass be tisztán lazítós napokat, amikor időben lefekszel aludni, elolvasol egy jó könyvet, vagy hódolsz kedvenc hobbijaidnak. Még jobb, ha kombinálod könnyű testmozgással: sétálj nagyokat, végezz nyújtó gyakorlatokat, jógázz.

Sokaknál már a legenyhébb stressz is zavart okozhat a menstruációs ciklusban, ha pedig régóta tartó, komoly stresszről van szó, akkor könnyen lehet, hogy éppen emiatt támadt zavar hormonális egyensúlyodban.

Nyári extra tipp: A stresszel szembeni védekezőképességedet támogathatod antioxidánsokkal is! A szőlőmagnak magas az antioxidáns-tartalma és bizonyítottan növeli a test védekezőképességét a stresszel szemben.

5. Használj gyógynövényeket!

Nyáron a melegebb időjárás, a bőségesebb folyadék-és gyümölcsfogyasztás miatt felpörög az anyagcsere, ezért ilyenkor még inkább érdemes élni a gyógynövények erejével. A kiszámíthatatlan menstruációs ciklusra, fájdalmas görcsökkel és hangulatingadozással járó menstruációra az egyik legkedveltebb és leggyakrabban alkalmazott gyógynövény a barátcserje.

Nyári extra tipp: kombináld a gyógynövényeket D-vitaminnal, csinálj végig egy több hónapos kúrát, lehetőség szerint kezdd el még a nyár folyamán!

Tetszett a cikk? Tudd meg elsőként, ha új bejegyzés kerül fel az oldalra! Állítsd be cikk-értesítőt magadnak itt.

Feliratkozom!

Hozzászólások