Leendő anyukáknak a ProCreation Női termékenységtámogató kapszula összetevőiről

Tudományos háttér a termékenység elősegítésének szolgálatában

Az alábbiakban részletesen olvashat a ProCreation női termékenységtámogató kapszula 46-féle összetevőjének hatásmechanizmusáról. Betekintést nyerhet az amerikai kutatás-fejlesztés eredményeibe.

Ferti-Forté Komplex

A Ferti-Forté Komplex a ProCreation női termékenységtámogató kapszula egyik lényeges összetevője, egy speciálisan fejlesztett komplex rendszer, melynek összetevői szinergikusan erősítik egymás támogató hatását.

A Ferti Forté komplex az alábbi összetevőket tartalmazza:
acerola meggy, almapektin, feketeribizli-mag, brokkoli, bromelain, sárgarépa, chlorella, zöld káposzta, csendes-óceáni moszat, papaya, petrezselyem, csipkebogyó, spenót, spirulina, napraforgó-olaj, vízitorma, kínai káposzta, füge, barnarizs, fokhagyma, datolya, maca, koreai ginzeng

A Ferti-Forté komplex összetevőinek részletes leírása:

Acerola cseresznye (Malpighia glabra)

acerola-procreationAz acerola cseresznye régóta használt termékenységfokozó növény, mely pozitív hatását főleg a benne található organikus C-vitamintartalmának köszönheti, mely különösen jól hasznosul a szervezetben, jobban, mint az ipari gyártású aszkorbinsav. Vizsgálatok bizonyítják, hogy önmagában alkalmazva is felér a hatékonysága sok gyógyszeres termékenységfokozó készítménnyel.

Almapektin

A szervezet méregtelenítésében tölt be fontos szerepet. A reproduktív funkciók napjainkban a legtöbb esetben a környezetből a szervezetben lerakódó toxikus vegyületek felhalmozódása miatt sérülnek. Az almapektin segít ezek eltávolításban, hogy a szervezet természetes funkciói ismét helyreállhassanak.

Feketeribizli-mag (Ribes nigrum)

A feketeribizli-magban lévő esszenciális aminosavak elengedhetetlenek a belső elválasztású mirigyek megfelelő működéséhez.

Brokkoli (Brassica oleracea botrytis cymosa)

Ebben a növényben található organikus B-vitaminok a hormonrendszer egészséges működéséhez szükségesek. A brokkoli emellett sok kálciumot és vasat is tartalmaz (ezek termékenységgel kapcsolatos előnyeit bővebben lásd lentebb: vas, kálcium)

Bromelain

bromelain-procreationA bromelain egy enzim, amit az ananász (Ananas comosus) belső részéből nyernek ki. Erős gyulladáscsökkentő, és immunerősítő. A méhben lévő esetleges gyulladás csökkentésére is használják.

Sárgarépa (Daucus carota)

Ez az egyszerű haszonnövény számos olyan nutrienst és enzimet tartalmaz, melyek hiánya terméketlenséghez vezethez (A-provitemint, C, D, E, K, B1 és B6 vitaminok, biotin, kálium, kálcium, magnézium, foszfor, és egyéb ásványok, lutein, likopin, alfa-, béta- és gamma-karotinok, zeaxantin és xantrofil). Fogyasztása ezen hiánybetegség megszüntetésében segít.

Chlorella, spirulina, csendes-óceáni moszat

spirulina-procreationA chlorella szárított édesvízi algakészítmény, míg a spirulina és a csendes-óceáni moszat sós vízben élő növény. Ezen növények magas klorofill-, aminosav-, ásványi anyag- és vitamintartalma a hormonrendszer és anyagcsere optimalizálásában és a sérült szövetek újjáépítésében segít.

Papaya (Carica papaya)

papaya-procreationA papaya amellett, hogy nagyon gazdag forrása a proteolitikus enzimeknek, gazdag argininben, (lásd lentebb: arginin) és C-vitaminban (lásd lentebb: C-vitamin) és béta-karotinban.

Spenót, petrezselyem, zöld káposzta, kínai káposzta

Ezek a hazánkban is ismert növények magas klorofill, vitamin- és ásványianyagtartalmukkal segítik a terméketlenséget gyakran előidéző hiánybetegségek gyógyítását és az egészséges funkciók helyreállítását.

Csipkebogyó (Rosa canina)

A csipkebogyó csodálatos termés. Rengeteg vitamint tartalmaz, immunierősítő. Termékenység-fokozó hatása kiemelkedően magas, organikus – természetes, tehát nagyon jól hasznosuló – C-vitamintartalmából fakad (lásd lentebb: C-vitamin).

Napraforgóolaj (Helianthus annuus)

A hormonrendszer alap-építőkövei zsírsavak. Napjaink táplálkozástudományi szakemberei gyakorlatilag lázítanak a zsírfogyasztás minimalizálása mellett, pedig a szervezet helyes működéséhez elengedhetetlenek. Ezt az igényét a szervezetnek természetesen nem telített, állati eredetű zsírokkal kell kielégíteni, hanem jó minőségű növényi olajokkal, melyeket jól tud hasznosítani a szervezet. A napraforgóolaj erre alkalmas, belőle kiválóan fel tudnak szívódni a különböző zsírban oldódó vitaminok is – melyek a termékenységfokozó vitaminok közül a legfontosabbak.

Vízitorma (Nasturtium officinale)

vizitorma-procreationA vízitorma az egyik legtáplálóbb növény, melynek revitalizáló hatásáról sokat ír a gyógynövény-szakirodalom. Kiválló forrása a B1, B2, B6, C és E vitaminoknak, mangánnak, karotinoknak (főleg az éles látáshoz fontos luteinnek és zeaxantinnak), kálciumnak, rostnak, vasnak és réznek. A népi gyógyászatban közismert termékenységfokozó hatása mellett segít a szív- és érrendszer egészségesen tartásában, a koleszterinszint optimalizálásában és rákmegelőzőként is használják.

Füge (Ficus carica)

fuge-procreationAz ókori Görögországban az aranynál is értékesebbnek tartott növény volt számos pozitív élettani hatása miatt. Mindemellett Észak-Amerikától Indiáig a fügefa az élet szimbóluma is. A Bibliából is ismerhetjük: Ádám és Éva a bűnbeesés után fügefalevelekkel takarta el egész testét – tehát tudhatjuk, hogy a füge már az Édenben is jelen volt. A termékenységre és a szexuális aktivitásra gyakorolt pozitív hatása széles körben ismert, olyannyira, hogy Japánban fallikus szimbólumnak tekintik, az arab országokban pedig a füge szó egyenesen obszcén kifejezésnek számít a neki tulajdonított hatások miatt.

Barnarizs (Oryza sativa)

A barnarizs magas rosttartalmával segíti a szervezet méregtelenítését. Mindemellett lassan emészthető szénhidrátokat tartalmaz, mely bizonyítottan segíti a termékenységet. Egy, a Harvard Egyetemen végzett klinikai kísérletben 18 000 nőn vizsgálták az életmód hatásait a termékenységre. Megfigyelték, hogy akik könnyen felszívódó szénhidrátokat fogyasztottak (mint cukros üdítők, fehérkenyér, stb.) azok esélye nagyban megnövekedett a terméketlenségre. Ezzel szemben azok akik lassan emészthető szénhidrátokat fogyasztottak (mint zöldségek, barnakenyér, barnarizs, bab, stb.) azok termékenysége növekedett. Természetesen a mindennapi táplálkozásban is törekedni kell ezen tényezők szem előtt tartására és a szükséges életmódbeli változtatások eszközlésére.

Fokhagyma (Allium sativum)

fokhagyma-procreationA fokhagyma görög elnevezésében is szerepel a „gyógyító” név, mely rámutat arra a tényre hogy ezt a fantasztikus növényt már az egészen ősi időkben is számos pozitív hatása miatt alkalmazták. Erős antioxidáns hatása miatt olyan szinten minden rossz elűzőjének tartották, hogy az ártó szellemeket is fokhagymával igyekeztek távol tartani. Annak ellenére, hogy a fokhagymát nem a romantika összetevőjeként emlegetik erős illata miatt – a termékenységre gyakorolt hatása jelentős. Szeléntartalma kritikus szerepet játszik a DNS-láncok másolásában, ami a születési rendellenességek kialakulásának megakadályozásában fontos. Organikus B6 vitamintartalma emellett erősíti az immunrendszert és a hormonháztartás optimalizálásában segít.

Datolya

datolyapalma-procreationA datolyapálma az ókori Görögországban a termékenység szimbóluma volt – nem véletlenül. Az egyik legősibb gyümölcs, már Mezopotámiából is maradtak fenn róla írásos emlékek. Nyomelemek és vitaminok széles tárházát tartalmazza: B-vitaminokat, kálciumot, magnéziumot, foszfort, rezet, káliumot, cinket illetve vasat. Vértisztító hatású.

Maca (Lepidium meyenii)

maca-procreationA Maca egyedül a dél-amerikai Andokban található zöldségfajta, melynek a gyökerét évezredek óta használják. A teljes endokrin hormonrendszert optimalizálja mind férfiak, mind nők esetében. Ez úgy valósul meg, hogy az agyalapi mirigy műkődését állítja helyre. Az agyalapi mirigy felel az endokrin hormonrendszer működéséért az emberben, helyes működése esetén a hormonháztartás optimális egyensúlyba kerül. Nők esetében ami a fogamzás szempontjából különösen fontos: az ösztrogén szintjét optimalizálja. Ez azért különösen fontos, mert a túl alacsony vagy magas ösztrogénszint megakadályozhatja a fogamzást és a kihordásban is problémákat okozhat. A Maca segítheti emellett az egészséges progeszteronszint elérését, ami egy egészséges gyermekáldás kihordásához szükséges.

Koreai ginzeng (Panax ginseng)

ginseng-procreationÉvezredek óta használt keleti gyógynövény, amely hazánkban néhány éve vált ismertté, de igazán jótékony hatását kevesen ismerik. Őshazájában az élet gyökerének nevezik számos jótékony hatása miatt. Az utóbbi 30 évben csaknem ezer tanulmány erősítette meg azt az 5000 éves hírnevet, amely a „gyógynövények királyát”, a ginzenget övezik. Ezen pozitív változásokat főleg a ginzengben található több mint 10 féle ginzenozid okozza, de mindemellett 9 féle vitamint valamint 3 féle fontos ásványi anyagot is tartalmaz. Erősíti az immunrendszert, energizál, serkenti a hormontermelést, optimalizálja az izomműködést, fokozza a fizikai- és szellemi teljesítőképességet. Az ún. adaptogének működését segíti környezeti és biokémiai egyensúlyváltozások esetén egyaránt. Hatására növekszik a szervezet glikogén-felhasználása, amely maga az életet adó energia.

Kurkuma (Curcuma longa rhizome)

kurkuma-procreationAz indiai sáfrányként ismert kurkuma a gyömbérfélék családjához tartozó fűszernövény. Indiában évezredek óta gyűjtik és használják. A hormonok receptorokhoz kapcsolódását segíti. Az ösztrogén és progeszteron üzenetátvivő funkciójában segít.

Omega-3 (DHA)

omega-3-procreationA DHA többszörösen telítetlen Omega-3 zsírsav, amely az idegrendszer és a hormonrendszer megfelelő működésében játszik fontos szerepet. A DHA a sejtmembárnok építőköve, mégis a magyar táplálkozási szokásokból eredően a népesség túlnyomó többsége az alacsony DHA-bevitel veszélyének van kitéve. Szedésére javasolt a sikeres megtermékenyülés után is figyelni, nagyon fontos a kismamák számára is, mivel a magzat nem tudja maga előállítani, és percenkénti 250 000 darab (!) idegsejt felépítéséhez van rá szükség!

Rendeld meg most a ProCreation Női termékenység támogató kapszulát™:

További összetevők:

A-vitamin

a-vitamin-procreationA szakirodalom „esszenciális termékenységvitamin”-ként ismeri ezt a zsírban oldódó vitamint. Ha termékenységről van szó, a vitaminok közül a zsírban oldódóaknak különösen nagy a jelentőségük.
A termékenységre gyakorolt pozitív hatását több mechanizmuson keresztül fejti ki. Dr. Weston A. Price a világ több pontján is vizsgált olyan népcsoportokat, ahol a különösen magas a termékenység. Megfigyelte, hogy főképp olyan ételeket esznek, melyek A-vitamintartalma különösen magas. A petefészkek egészséges működésében játszik kulcsszerepet. Megfelelő mennyiségű A-vitamin hiányában nem működnek megfelelően a petefészkek – és ezáltal a petesejtek termelése is sérül.

C-vitamin

c-vitamin-procreationAz egyik legfontosabb termékenység-fokozó vitamin. Szent-Györgyi Albert felfedezése az egész test egészsége szempontjából fontos, de a termékenységben kulcsszerepet tölt be. A C-vitamin erős antioxidáns, és – ha lehet egyáltalán rangsorolni – a legfontosabb vitamin. Dr. Masao Igarashi japán kutató egy klinikai vizsgálatba bevont 42 olyan, termékenységükben súlyosan sérült nőt, akiken a termékenységfokozó gyógyszerek nem tudtak segíteni. C-vitamin adagolására 40%-uknál egyértelmű javulás volt tapasztalható, 21%-uk később sikeresen vállalt gyermeket. Egy másik klinikai vizsgálat során Maureen Williams és csapata bizonyították, hogy a C-vitamin szedése a hormonális rendszert támogatja és növeli a termékenységet nők esetében.

D3-vitamin

Zsírban oldódó vitamin, ami a hormontermeléshez szükséges. Ha nincs elegendő alapanyag a hormontermeléshez, akkor az alacsony hormonszint olyan zavarokhoz vezet, mint a meddőség vagy premenstruális szindróma a nőknél, sterilitás a férfiaknál. Az amerikai Yale Orvosi Egyetemen 67 meddő nőt vizsgáltak, mindössze 7%-uknak volt normális D-vitamin szintje. Kijelenthetjük, hogy a reproduktív rendszerben nagyon fontos szerepe van a D-vitaminoknak. D-vitamin termelésére a szervezetünk is képes, napi 15-20 percet a napsütésen töltve elegendő D-vitamint termel a testünk.

E-vitamin

Erős antioxidáns, gyulladáscsökkentő hatású zsírban oldódó vitamin. Humán kipróbálásokon bizonyított, hogy növeli a termékenységet.

K2-vitamin

Zsírban oldódó vitamin, ami az egészséges keringési rendszerben és a csontrendszerben játszik szerepet.

B-vitaminok

Tiamin (B1-vitamin), Riboflavin (B2-vitamin), Niacin (B3-vitamin), B6-vitamin, Folsav (B9-vitamin), B12-vitamin, Pantoténsav (B5-vitamin)

A B-vitaminok számtalan klinikai vizsgálatban bizonyítottan támogatják a reproduktív funkciókat, ezáltal növelik a termékenységet mind férfiak, mind nők esetében. Vannak olyan, önmagukat termékenység-fokozóként feltüntető természetes készítmények, melyek szinte csak B-vitaminokat tartalmaznak. Ez alapjában véve jó dolog, de természetesen nem feltétlenül elegendő. Fontosságát azonban mindenképp jelzi. Meddő nőknek a szakirodalom B6-vitaminkúrát javasol mindenekelőtt alkalmazni: sok esetben önmagában már ez megoldást jelenthet.

Kalcium

A kalcium a szervezetben legnagyobb százalékban található ásványi anyag, a csontok fő alkotó eleme, emellett elengedhetetlen az izmok és az idegrendszer hatékony működéséhez, de rendkívül fontos szerepet tölt be különböző sejtfolyamatokban is. A kalcium az emberi test tömegének 1,5-2%-át teszi ki.

Vas

A szervezet vastartalma befolyásolja a peteérést. A peteérés hibái terméketlenséghez vezethetnek. A Harvard Egyetemen 2006-ben elvégzett vizsgálat bizonyította, hogy a vasbevitel nagyban befolyásolhatja a termékenységet.

Magnézium

A magnéziumhiány a termékenyülési/termékenyítési funkciók súlyos sérüléséhez vezet. A nem teljesértékű táplálkozás gyakran vezet magnéziumhiányhoz, mely könnyen orvosolható magnézium kiegészítő szedésével. A B6-vitaminnal együtt fontos szerepet játszik a progeszteron-termelésben.

Cink

A cink nagyon fontos nyomelem, több mint 200 fehérje és enzim felépítésében vesz részt. Hiányában sérülnek a reproduktív funkciók.

Szelén

A szelén egy nagyon fontos antioxidáns nyomelem, melynek kiemelkedő fontossága van az immunrendszerben, a pajzsmirigy helyes működésében és a termékenységben. Állatkísérletekben bizonyították, hogy alacsony szintje esetén sérül a petesejtek egészséges fejlődése és születési rendellenességekhez vezethet. Kritikus szerepet játszik a DNS-láncok másolásában, ami a születési rendellenességek kialakulásának megakadályozásában fontos.

Réz

Értékes nyomelem, melynek nem elégséges jelenléte, illetve a kalciummal és cinkkel való nem megfelelő egyensúlya egyes szakirodalmi források szerint az egyik leggyakoribb oka a terméketlenségnek. Többek között Sophia Loren fogamzási problémáinak is a réz-egyensúly felborulása volt az oka. A réz több úton is befolyással van a termékenységre: a cink/réz aránynak a szervezetben nagy hatása van az egészséges ovulációra, illetve az idegi folyamatokban, a neurotranszmitterek helyes működéséhez van szükség megfelelő mennyiségű rézre. Túladagolása toxicitáshoz vezethet, ezért – mint mindenben – ennek adagolása kapcsán is az egyensúlyra kell törekedni.

Mangán

Nyomelem, mely a termékenységre többféle módon van kihatással:
Kulcsszerepet játszik a szénhidrát-anyagcserében, tehát a szervezetünk energia-felhasználási mechanizmusaiban.
Zsírsavak szintézisében van rá szükség – hiányában tehát egyéb rossz következmények mellett a hormonháztartás is sérül, ami terméketlenséghez vezethet.
Antioxidánsként működik, segíti az immunrendszert a káros sejtfolyamatok elleni küzdelemben a reproduktív szervekben.
Kihatással van a szervezet magnézium-, vas- és kalciumháztartására.
Különböző vitaminok felszívódását segíti, hiányában nem hasznosulnak olyan hatékonyan a bevitt vitaminok.
Nagyon fontos nyomelem tehát, túladagolását azonban kerülni kell, csak az optimális mennyiségben való jelenléte kívánatos.

Krómium-pikolinát

A króm egy nyomelem, amely számos életfolyamatunkban fontos szerepet tölt be. A lakosság jelentős részét érintheti a krómhiány, és ennek következményei, a romló cukorháztartás, a fizikai és mentális kimerültség.

Zöld tea – koffeinmentes (Camellia sinensis)

A zöld tea rendelkezik minden tea közül a legmagasabb polifenoltartalommal. A polifenoloknak erős antioxidáns hatásuk van a szervezetben, egyesek szerint erősebb, mint a C-vitaminnak. 1998-ban egy oaklandi klinikai vizsgálaton azt találták, hogy azoknál a nőknél akik rendszeresen zöld teát fogyasztottak, kétszeresére nőtt a megtermékenyülések aránya. Figyelem! Zöld tea fogyasztása önmagában nem javasolt, mivel a koffein nagyon rossz hatással van a termékenységre. A ProCreation csak koffeinmentes zöldtea-kivonatot tartalmaz!

Rendeld meg most a ProCreation Női termékenység támogató kapszulát™: