Tanácsok NŐKNEK: mire van szüksége testednek a babavállaláshoz?

Mit tegyek ha nem jön a babaA női szervezetnek számos speciális tápanyagra van szüksége ahhoz, hogy teste fel tudjon készülni egy új élet fogadására. Ha még csak tervezitek a babát, vagy ha már próbálkoztok, mindenképp hasznos lehet felülvizsgálni étkezési szokásaidat, életmódodat, a cikkünkben bemutatott irányelvek mentén.

Az egészséges, tudatos táplálkozás célja tulajdonképpen az, hogy testedet visszaállítsd harmonikus, természetes állapotába, ezzel növelve esélyeidet arra is, hogy megérkezzen a várva várt gyermek. Nézzük, mi mindenre van szüksége testednek ahhoz, hogy elérje ezt a kiegyensúlyozott állapotot!

Élelmiszerek, amikre szükséged van:

Zöldségek és gyümölcsök napi, rendszeres fogyasztása

Bőséges reggelivel kezdd a napot, ami tartalmaz gyümölcsöt is, iktass be egy salátás étkezést a napodba, és akár a vacsorához is egyél párolt, vagy nyers zöldségeket.

Megfelelő mennyiségű fehérje és omega-zsírsavak

Baromfi hús, hal, tojás és hüvelyes zöldségek (bab, lencse) fogyasztásával. Próbáld meg ezeket vegyesen beiktatni étrendedbe, tehát mondjuk heti kétszer húsból (kivéve ha vegetáriánus vagy), heti kétszer halból, és így tovább. A hal fogyasztása az omega zsírsavak miatt is fontos most számodra!

Magas vastartalmú ételek

Ilyenek a ribizli, mazsola, sárgabarack, aszalt sárgabarack, spenót, sóska, brokkoli, csipkebogyó, mandula, mogyoró, máj (liba, sertés, borjú).

Víz

Megfelelő mennyiségű (legalább napi 2-3 liter) tiszta víz fogyasztásával add meg magadnak a napi folyadékszükségletedet üdítőitalok helyett.

Ezeket iktasd ki, cseréld le étrendedből:

Kávé

A kávé elősegítheti a kortizol (stresszhormon) termelését a szervezetedben, csökkenti a vas felszívódását. Először kezdd el csökkenteni a mennyiségét, esetleg pótold zöld teával, de a cél végül legyen a kávé teljes elhagyása.

Alkohol

Azzal nincs gond, ha néha megiszol egy pohár vörösbort, sőt, a menstruáció ideje alatt még javasolt is! De túlzott mértékű fogyasztása akár a ciklusodra is hatással lehet, márpedig Te most egy óramű pontosságú rendszer kidolgozásán fáradozol épp!

Finomított szénhidrát

Fehér liszt, fehér cukor, ezeket szükséges felváltanod étrendedben. Javasolt a teljes kiőrlésű lisztek használata, cukor helyett pedig Xilit.

Mi a helyzet a testsúllyal?

A testsúlyodnak sajnos ugyanúgy köze lehet ahhoz, ha eddig esetleg sikertelenek voltak próbálkozásaitok. A túlzott soványság épp úgy nehezíti a helyzeted, mint a túlsúly, tehát itt is az ideális, arany középút lesz a Te utad.

Mit tegyél ha jelentősebb túlsúllyal küzdesz?

Ha betartod a fentebb írt táplálkozási tanácsainkat, már azzal sokat teszel azért, hogy megfelelő állapotba hozd tested. Reggelid legyen a legbőségesebb étkezésed és csökkentsd az adagokat a nap során, vacsorád már kifejezetten szerény legyen és lehetőleg 2-3 órával az elalvás előtt fogyaszd el. A mozgás is legyen része mindennapjaidnak, édességéhséged pedig gyümölcsökkel csillapítsd és fogyassz kellő mennyiségű rostot.

Mit tegyél, ha túlzottan sovány vagy?

Elképzelhető, hogy egy ideje már szeretnél némi súlyt felszedni, de az is lehet, hogy így látod magad vonzónak. Sajnos azonban, ha testtömegindexed 17 alatt van, csökken az esélye annak, hogy teherbe ess. (BMI kalkulátor vagy testtömegindex kalkulátor néven találhatsz oldalakat az Interneten, ahol könnyedén ellenőrizheted értékedet).
Ez esetben próbálj naponta, többször, kis adagokat enni, fogyassz még több fehérje tartalmú ételt, olyan zsiradékokat, mint kefir, joghurt, margarin, vaj, tejföl és szénhidrátot pl. méz formájában.

Szükséges-e a testmozgás?

Sokan félreteszik ilyenkor a testmozgást, hátha időközben megfogan bennük a kis élet és ezzel ártanak neki. A mozgásra pedig kifejezetten szükséged van – na nem rögtön a szerelmes együttlétek után, hanem általában, rendszeresen, a mindennapjaid során.
Ha már hódolsz valamilyen mozgásformának, akkor tégy úgy továbbra is. A testmozgás serkenti a vérkeringésed, segít kordában tartani a testsúlyodat és stressz-feldolgozásra is kiváló!
Ha még nem sportolsz, próbálj most ki olyan edzésformát, amivel tovább erősítheted nőiséget, amely segít megismerni és felkészíteni testedet. Keress női tornákat, kezdő jóga-foglalkozásokat, vagy próbáld ki az Aviva-tornát.

Segíthetnek-e a vitaminok?

Segíthetnek és szükséged is van rájuk. Még ha a legsokoldalúbban is táplálkozol, a kutatások sajnos azt mutatják, hogy annyira lecsökkent a megtermelt élelmiszereink vitamintartalma, hogy kilószámra kellene fogyasztanod belőlük naponta (!) ahhoz, hogy a napi szükségleted fedezhesd.
Ha pedig ráadásul nem is megy olyan könnyen a változatos táplálkozás, vagy bizonyos élelmiszereket (pl. zöld leveles zöldségek, halak) egész egyszerűen nem szeretsz, akkor nincs más útja annak, hogy megadd testednek amire most kiemelt szüksége van, mint a vitaminok.

Amire kiemelten szükséged lehet (olyannyira, hogy némelyik hiánya akár átmenetileg meddőséghez is vezethet, vagy a nemi vágy csökkenéséhez) azok a következők:
D3-vitamin
Folsav
Cink
Vas
C-vitamin
B-vitaminok
Szelén

 

Olvasd el azt is, mire van szüksége a férfinak ahhoz, hogy növelhesse esélyeit a sikeres baba-projektre!


TERMÉKAJÁNLÓ

procreation-leendo-anyukaknakProCreation nőknek

Termékenység természetesen, nőknek! Gyógynövény-kivonatok, vitaminok és ásványi anyagok, 46 speciális összetevő az egészséges peteéréshez és a sikeres megtermékenyüléshez!
Komplex termék, a női szervezet reprodukciós funkcióinak támogatására.

TUDJ MEG MINDENT A NŐI TERMÉKENYSÉG VITAMINJÁRÓL ITT!

Tetszett a cikk? Tudd meg elsőként, ha új bejegyzés kerül fel az oldalra! Állítsd be cikk-értesítőt magadnak itt.
Feliratkozom!

Hozzászólások